Позакласна робота з математики.

  

                           
Математичний ранок:


                                      «Математика навколо нас»

Обладнання: Плакат з написом «У математиці є своя краса , як у живопису та поезії»
М.Є.Жуковський

На сцену виходять ведучі.

1-й ведучий. Сьогодні будем , друзі з вами
  Царицю всіх наук вітати.
   Так можем гордо і по праву
   Ми математику назвати.

2-й ведучий. Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоб всесвітом оволодіти.

1-й ведучий Наука хліб мільоннотонний
Дари розвіданих морів
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташиний спів.

2-й ведучий Наука нам допомагає
Ракети в космос запускати
І будувати всюдиходи,
Щоб грунт на місяці вивчати.
Разом. До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочемо
Наш математики уклін!

1-й ведучий. Важко уявити собі життя людей без математики.
Тут не допоможе навіть найсміливіша фантазія.

2-й ведучий. Кажуть , що в одній із західних країн оголосили конкурс
на кращий твір «Як би людина жила без математики»

1-й ведучий. Ну й що?

2-й ведучий. За кращий твір обіцяли дуже велику премію.

1-й ведучий. І хто ж її одержав?

2-й ведучий. Уяви собі, ніхто. На конкурс не було подано жодної роботи: навіть найталановитіші фантасти не змогли уявити, як жити без математики.

1-й ведучий. Запитайте у ваших друзів, який предмет їм найбільше подобається.

2-й ведучий. І ви дуже рідко почуєте відповідь «математика». Адже багато хто вважає математику сухою, нецікавою наукою.

1-й ведучий. Інколи навіть кажуть, що математика---це сукупність голих цифр, ледве прикритих буквами та формулами.

На сцену виходить учень.

Учень. А мені математика –мука:
В ній немає живої краси.
Це важка , нецікава наука,
В ній лиш символи й формул ліси.

1-й ведучий. Ну , знаєш, з тим , що математика наука нелегка ,погодитися можна.
Але той , хто розуміє математику , ніколи не розгубиться в лісі символів.

2-й ведучий. А хіба ж неправда , що в математиці скрізь нудьга?

1-й ведучий. Звичайно, ні.

Учень. Але ж у математиці немає краси. Хіба неправда?

2-й ведучий. Зрозумій , ти неправий, мій друже!
Не по тому шляху ти пішов.
Із задачами певно , не дружиш,
Тай поезії в них не знайшов.

1-й ведучий. Нестандартні , цікаві задачі
Я б розв’язував ночі і дні

Учень. А мене лиш чекають невдачі,
Не щастить в цій науці мені.

2-й ведучий. Будеш , друже , трудитись сумлінно—
У навчанні уникнеш невдач.
І розв’яжеш на «10»й «12»
Не десяток, а сотні задач.

1-й і 2-й ведучі разом. Глибина і абстракції сила,
Підрахунок в задачі стрункий,
Строга логіка , виклад красивий,
Математиків ваблять віки.
Проникаючи в зоряні далі,
В таємниці земної кори,
Математика всіх закликає:
«Ти міркуй, фантазуй і твори».
Інсценівка « І таке буває».

На сцену виходять Незнайко і Пампушка.

Пампушка. Незнайко,ходімо купимо цукерок. Там у кіоску продаються
хороші цукерки. По 7 копійок штука.

Незнайко. А гроші в тебе є ?

Пампушка. Є 20 копійок.

Незнайко. У тебе 20 копійок. У мене 8 копійок. Усього 28 копійок ( трохи поміркував ).Добре. Ходимо. А цукерки пополам.

Пампушка. Звичайно. А скільки нам дадуть цукерок на 28 копійок?

Незнайко. (роздратовано) Скільки , скільки … Треба знати ділення.
Скільки грошей ? 28 копійок! А скільки коштує одна цукерка?

7 копійок! Дивись і вчись.( ділить на дошці)

Ділимо 8 на 7. Дістанемо 1. Множимо 1 на 7.Дістанемо 7.Віднімаємо. Дістанемо 1. Зносимо 2. Ділимо 21 на 7. Дістанемо 3. Отже нам дадуть 13 цукерок.

Ділимо порівну: 7 мені , а 6 тобі.

Пампушка. Гаразд. Та тільки щось багато цукерок виходить.

Незнайко. Багато! Чим більше – тим краще! Давай перевіримо. Ділення перевіряють множенням. А множення можна замінити додаванням. Чи не так? ( Пампушка ствердно киває головою ). Отже ділення будемо перевіряти додаванням. Дивись. Записую 13 сім раз. Додаю 3 та 3 буде 6, ще 3,-9, ще 3,-12, ще 3,- 15 , ще 3,- 18, ще 3,-21. Одиниці вже додали. Тепер продовжую додавати десятки. Скільки в нас було?

Пампушка. 21.

Незнайко. Далі 21 та 1 буде 22, ще 1 буде 23, ще 1 –24, ще 1—25, ще 1 – 26, ще 1 – 27, ще 1 –28. Ось бачиш, перевірка виходить. Отже нам дадуть 13 цукерок. Ми їх поділимо пополам: 7 мені, а 6 тобі.

Пампушка. А чому мені 6 , а тобі 7 ? Хіба це пополам?

Незнайко. Звичайно пополам. Поділи 13 на 2. Скільки дістанемо? Шість. Отже, тобі 6 цукерок, ну, а мені що залишається. Тому мені 7 цукерок. Математика , друже, наука точна. Ходимо швидше.

Пампушка. Так, так. Ходимо.


               МАТЕМАТИЧНИЙ ФОКУС

На сцену виходить ведучий. За ним двоє асистентів вносять стіл. На столі великий ніж, лампа, відро. Асистенти залишають сцену.

Ведучий. Перед вами виступає відомий, найкращий в Злинці факір Сашко—Хасан—Абдул- ібн-Іванетті.


Виходить факір з бородою, в довгому халаті, прикрашеному зірками. На голові ковпак, у руках паличка й коробка з сірниками.

Факір. Ассалам – алейкум! Унні саід ан атаарафа біка.

Ведучий. Факір говорить ,що йому дуже приємно з вами познайомитися.

Факір. Фокус-покус. Ені – бені три контори.
Ведучий Факір говорить, що йому потрібно троє учнів для фокуса. Бажаючи , пройдіть , будь ласка , на сцену.

На сцену виходять троє учнів.

Факір. Бука—мука . Фука—спука.

Ведучий. Факір просить зав’язати йому очі. Він повернеться із зав’язаними очима спиною до учнів і вгадає , хто з них який предмет візьме.

Факіру зав’язують очі, він повертається спиною до учнів.

Факір. А тепер увага …

Ведучий. Сенсація! За 5 хвилин Факір вивчив українську мову!

Факір. Дайте першому учню один сірник, другому-два, третьому-три сірники.

Ведучий бере коробку і дає учням сірники.

Факір. Тепер беріть зі столу по одному предмету.

Перший учень бере відро, другий – лампу,третій – ніж.

Ведучий. Усе зроблено.

Факір. Той , у кого лампа, має взяти стільки сірників, скільки в нього було. Хто взяв відро, бере вдвічі більше сірників ніж він мав, у кого ніж – вчетверо більше сірників , ніж у нього було. Зробили? Добре! Тепер покладіть речі на стіл, а сірники сховайте в кишеню. Коробку з сірниками дайте мені. ( Знімає пов’язку і дивиться у коробку).Абракадабра! Коробка з сірниками говорить, що перший брав відро, другий-лампу, третій- ніж. Правильно?

Із залу вигуки «так», « правильно», « ще раз»

Після цього фокус повторюється ще два рази з іншими учнями.

Ведучий. Шановний Сашко-Хасан- Абдул-ібн- Іванетті. Оскільки ви тепер знаєте українську мову , то чи не зможете поділитися секретом фокуса?

Факір. Слухайте уважно. У мене в коробці було 24 сірника. Я запам’ятовую 6 слів ( пише слова на дошці) і числа , що стоять при них:1.ЛіВаН 3. ЛуНаВ 6.НаЛиВайко
2.ВоЛаН 5. ВаНіЛін .7 НеВоЛя

У кожного з цих слів певний порядок розміщення трьох великих букв—перших букв назв предметів , якими ми будемо користуватися: Л-лампа, Н-ніж, В- відро. Числа, що стоять поряд позначають, скільки сірників залишається в коробці. (4 сірники залишитись не можуть) ,коли троє учнів виконують мою команду. Якщо в коробці залишилося 7 сірників , то яке слово я повинен пригадати?

Глядачі. НеВоЛя.

Факір. Отже, перший узяв ніж, другий - відро, третій – лампу. Якби у коробці залишилося 3 сірники, що б було тоді?

Ведучий. Тоді б я відразу пригадав слово ЛуНаВ, і отже, лампа була б у першого,
ніж у другого, відро – у третього. Зрозуміло?

Глядачі. Зрозуміло.

                                        Вікторина 
Барабанний бій. Виходить глашатай у супроводі двох барабанщиків.

Глашатай. ( Розгортає довгий свиток і читає ):

« Указ його Величності короля всіх математичних наук Інтеграла Першого Визначеного». Його Величність король Інтеграл Перший оголошує конкурс на звання найкмітливішого мешканця королівства. Це звання буде присуджене тому , хто найшвидше, найкраще, найправильніше відповість на всі запитання принцеси Вікторини. Переможець одержить подарунок із рук принцеси. Указ підписали: його Величність король усіх математичних наук Інтеграл Перший Визначений і головний міністр Радикал Третій Кубічний.

Барабанний бій. Глашатай іде зі сцени.

Виходить учениця в костюмі Вікторини. На голові корона з математичними формулами. Довге плаття, через плече перекинута паперова стрічка з написом «Вікторина».

Вікторина. А тепер мої запитання і завдання.

1. Чи існують трикутники, в яких середини трьох висот лежать на одній прямій? ( Усі прямокутні трикутники)
2. Запишіть нуль трьома п’ятірками .
( ( 5—5):5; 5*(5—5))
3. У корзині лежить 5 яблук. П’ятьом дівчатам треба дати по одному яблуку, але так, щоб одне яблуко залишилося в корзині. Як це зробити?
( Одна дівчинка візьме яблуко з корзиною.)
4. У сім’ї 6 синів, кожний син має сестру. Скільки всього дітей у батька?
5. Двоє дітей і двоє батьків поділили між собою три яблука так, що кожному дісталося по одному. Як це сталося?
( Яблука ділили батько, син і дідусь. )
6. Скільки буде десятків, якщо три десятки помножити на два десятки.
7. У скільки шостий поверх вищий від третього?
( У 2,5 раза.)
8. Чому дорівнює півтори третіх від ста?
( 50 )
9. Допишіть п’яте число , яке б не порушило закономірності в рядку: 18. 10, 6, 4.
( 10 = 18:2+1; 6=10:2+1; 4=6:2+1, тоді 4:2+1=3.)

Вікторина вручає призи тим учням, які дали найбільше правильних відповідей.                                                  

Немає коментарів:

Дописати коментар